Thursday, November 24, 2011

Trofi Yuna ditarik balik?






Trofi yuna yang dimenangi dalam AIM18 melalui lagu penakut ( lagu terbaik ) akan ditarik balik?


23/11/2011 (Bharian)


sebabnya, konon2 ada kesilapan dalam perkiraan markah... ada jg yg ckp lagu tu x layak sbb kalah oleh lagu sedetik lebih dalam ketagori lagu pop terbaik. dan sepatutnya lagu yang layak menang ialah antara lagu sedetik lebih (pop), pedoman (nasyid), pelita (rock) dan joget tak senang hati (etnik)


time yuna diumumkan pemenang lagu terbaik time AIM tu, nampak btl dia terkejut.. dia x bersalah dlm hal ni, penganjur yg salah..

kesian yuna.
p/s - apa2 pn tunggu keputusan rasmi

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------



update..........
24/11/2011 (Bharian&Hmetro)


Yuna ckp mmg trofi dia ditarik balik .. dia ckp kalau mau tau kenapa, tanya pihak penganjur (persatuan industri rakaman malaysia (RIM))..


kata2 yuna di harian metro 24/11/2011


"Saya membesar dengan mengagumi penganjuran AIM sebelum ini. Apabila memenangi anugerah yang amat saya hargai dan ditarik balik atas kesilapan yang dikatakan sudah tentu rasa terkilan,” 

“Saya akur dengan setiap syarat diberikan, tetapi apabila kemenangan ditarik balik sudah tentu timbul kekeliruan. Bukan saja kepada saya, tetapi seluruh penggiat industri muzik tempatan."

“Tidak keterlaluan jika dikatakan ada pihak melihat apa yang berlaku sinis dan kelakar. Apatah lagi penganjuran AIM membabitkan dua entiti besar iaitu RIM sendiri dan jabatan audit diiktiraf,” 

(Yuna HM 24/11/2011)


penganjur pula berjanji akan menjelaskan keadaan sebenar dalam sidang akhbar- 


" Pengerusi Bersama, Jawatankuasa Penganjur AIM18, yang juga Naib Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan RIM, Rosmin Hashim ketika dihubungi berkata, penjelasan mengenai perkara itu akan diberikan pada sidang media khas petang ini." (BH 24/11/2011)


p/s- kita tunggu apa pula cerita esok...


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Update 25/11/2011 (HMetro)








 “Saya terima anugerah ini dengan perasaan janggal kerana ia agak memalukan,”  -Anuar Zain- 




dan trofi bertukar tangan..................




-end-

1 comment:

  1. Ya kan, bukan salah Yuna pun. Apa la, diorang ni, mengira pun tidak berhati2.....

    ReplyDelete